اصل عملکرد انواع جک کتابی با سیلندر آلومینیومی

در
دسته بندی ها: ابزارهای هیدرولیک

عملکرد بسیاری از تجهیزات برقی ، چه صنعتی و چه خانگی ، توسط دستگاهی مانند جک های هیدرولیک تأمین می شود. چنین مکانیزمی با کمترین مصرف انرژی ، به عنوان موتور محرکه رفت و برگشتی ، چرخه کاملی از تجهیزات برقی مورد استفاده در ساخت و ساز ، صنایع مختلف ، شرکت های کشاورزی و زندگی روزمره را فراهم می کند. جک های کتابی یا سیلندرهای کتابی بیشترین کاربرد را به عنوان عنصر اصلی تجهیزات پرس دارند که به طور فعال برای حل مشکلات مختلف استفاده می شود. جک کتابی آلومینیومی یک موتور هیدرولیکی حجمی است که انرژی جریان سیال را به انرژی مکانیکی تبدیل می کند.

فروشگاه اینترنتی ابزارآلات محور صنعت با سالها تجربه در ارائه بهترین اجناس موجود در بازار، به یکی از مورد اعتماد ترین فروشگاه های اینترنتی ابزارآلات تبدیل شده که ابزار دقیق بسیاری از قسمت های صنعت کشور را تامین مینماید؛ این تیم قدرتمند در مرحله دوم به تامین ابزارآلات کوچیکتر صنعت پرداخته که در این زمینه نیز با کیفیتی فوق العاده توانسته کارنامه ای درخشان را برای خود رقم بزند و بهترین کیفیت را به شما ارائه نماید.

 

استفاده های جک های کتابی آلومینیومی

این نوع جک ها در جاده ها ، تمیز کردن ، ساخت و ساز و تعمیرات تجهیزات ، در ماشین های خاک برداری ، تخلیه ، بلند کردن و حمل و نقل استفاده می شوند. همچنین از کاربرد آنان در موتورهای هیدرولیک ، برش فلز ، کار آهنگری و کار به عنوان پرس نباید غافل شد.

در این سیستم ها ، سیلندرهای هیدرولیکی از مهمترین بخش های افزایش راندمان کار می باشند.

 

ویژگی های طراحی و اصل عملکرد

طراحی هر جک آلومنیومی شامل عناصر زیر است:

بدن پیستون

پیستون

میله پیستون

اصل عملکرد هر نوع جک کتابی آلومینیومی بر اساس فشار جریان سیال بر روی پیستون است. در نتیجه عمل بر روی پیستون سیلندر کتابی ، میله شروع به انجام کارهای دوره ای کرده و نیرو را به واحد کار تجهیزات سرویس شده توسط دستگاه منتقل می کند. واحد کاری که عملکرد آن توسط یک سیلندر کتابی تامین می شود ، بسته به نوع و هدف ، می تواند یک سکوی تراکم ، یک مکانیزم خمش یا فشار دادن و یا یک دستگاه از هر نوع دیگری باشد، باید از انتقال نیروی سیلندر کتابی به گیرنده نهایی انرژی اطمینان حاصل کند.

از آنجا که نیروی ایجاد شده توسط جک کتابی در اثر فشار وارد شده توسط جریان سیال بر روی پیستون ایجاد می شود، خواص این مایع سیال، تأثیر به سزایی در راندمان استفاده ، مشخصات فنی و عملیاتی سیلندر دارد. در جک های کتابی به طور معمول از روغن ویژه ای استفاده می شود که باید برخی پارامترهای خاصی را داشته باشد:

  • ترکیب شیمیایی و چگالی
  • مقادیر دمایی که در آن سیال کاری خصوصیات اصلی خود را حفظ می کند
  • تمایل مایع در حال کار برای ایجاد فرآیندهای اکسیداتیو.

 

انواع اصلی

انواع مختلف جک کتابی آلومینیومی با تعدادی از پارامتر ها، از یکدیگر متمایز می شوند. بنابراین ، بسته به تعداد موقعیت هایی که سیلندر دستگاه می تواند داشته باشد:

دو موقعیت

چند موقعیتی

بسته به ماهیت ضربه پیستون و میله:

سیلندرهای دیفرانسیل

سیلندرهای تلسکوپی

سیلندرهای تلسکوپی: نام آن ها به دلیل شباهت ساختاری آن ها با تلسکوپ است. سیلندرهای تلسکوپی از نظر سازه ای چندین استوانه ای هستند که درون یکدیگر قرار گرفته اند به گونه ای که بدنه یک سیلندر، میله استوانه دیگر است. سیلندرهای تلسکوپی هم برای سیلندر های یک طرفه و هم برای سیلندر های دو طرفه طراحی شده اند.

سیلندرهای دیفرانسیل: اتصال بهم پیوسته ی سیلندرهای پیستونی با عملکرد دوگانه و امکان اتصال متناوب حفره های سیلندر هیدرولیک به خطوط تخلیه و تخلیه با توزیع کننده 4/2 یا 4/3 را فراهم می کند ، که حرکت پیستون را به دلیل اختلاف فشار تضمین می کند . رابطه ای بین سرعت و فشار برقرار می شود: سرعت بالاتر – فشار کمتر و بالعکس. چنین طرحی دستیابی به سرعت های مساوی و نیروهای مساوی حرکت های عقب و جلو را امکان پذیر می سازد ، که برای موتورهای هیدرولیکی با یک میله یک طرفه بدون تنظیم یا کاربرد های دیگر قابل استفاده است.

 

اصل عملکرد انواع جک کتابی با سیلندر آلومینیومی

در مواردی که لازم باشد طول برآمدگی میله آلومینیومی از طول بدنه استوانه هیدرولیک بیشتر شود از دستگاه تلسکوپی یک طرفه یا سیلندر تلسکوپی دو طرفه استفاده می شود. یک سیلندر هیدرولیکی تلسکوپی از چندین استوانه تشکیل شده است که درون یکدیگر قرار گرفته اند ، یعنی بدنه هر یک از این استوانه ها میله استوانه قبلی است.

بسته به اینکه مایع سیال جک کتابی آلومینیومی در چند جهت عمل می کند ، می تواند باشد:

سیلندر هیدرولیک یک طرفه

دستگاهی با ساقه دو طرفه

مایع هیدرولیک در جک های یک طرفه فقط در یک جهت روی پیستون عمل می کند. برای انجام عمل معکوس با یک سیلندر یک طرفه ، یعنی حرکت دادن آن در جهت مخالف ، از فنر استفاده می شود. استفاده از فنر برگشتی در طراحی جک های هیدرولیکی یک طرفه منجر به ایجاد نیروی کمتر نسبت به سیلندرهای هیدرولیک دو طرفه می شود. زیرا پیستون سیلندر های هیدرولیکی دو طرفه نیازی به غلبه بر نیروی کشش فنر ندارند.

ساختار جک کتابی آلومینیومی دو طرفه به گونه ای طراحی شده است که مایع سیال، همزمان در دو جهت مخالف عمل می کند.هنگام استفاده از سیلندر هیدرولیک دو طرفه مجهز به یک میله ، باید در نظر داشت دستگاه هنگام حرکت پیستون در جهت جلو نیروی بیشتری نسبت به حرکت عقب ایجاد می کند.

دستگاه جک کتابی آلومنیومی ممکن است وجود مکانیزم خاصی را که عمل ترمزگیری میله است ارائه دهد. بسته به وجود یا عدم وجود چنین مکانیزمی در طراحی، دستگاه های دارای ترمز و فاقد ترمز از یکدیگر متمایز می شوند.

تقسیم جک کتابی آلومینیومی به انواع مختلف، بسته به نوع عنصر اصلی کار در طراحی آنها می باشد. این طراحی ها تأثیر مستقیم بر عملکرد سیلندر های کتابی دارند. این امر باید هنگام انتخاب چنین وسایلی برای تجهیزات با اهداف خاص، مورد توجه قرار گیرد.

 

انتخاب جک کتابی آلومینیومی

هنگام انتخاب جک کتابی آلومینیومی ، باید به پارامترهای آنان توجه کرد ، که این پارامترها را می توان به دو گروه اصلی تقسیم کرد:

توصیف پتانسیل نیرو جک کتابی

ویژگی های خاص طراحی دستگاه است

از نظر پتانسیل نیرو ، مهمترین پارامتر جک کتابی، نیرویی است که ایجاد می کند. مدل های مختلف جک ها کتابی که امروزه در بازار ارائه می شوند ، قادر به ایجاد فشارهایی از 2 تا 50 تن هستند ، در حالی که حداقل نیروها (تا 10 تن) توسط جک های کتابی یک طرفه ایجاد می شوند و حداکثر نیرو توسط جک های دو طرفه.

 

مهمترین پارامترهایی که ویژگی های طراحی جک ها را تعیین می کنند عبارتند از:

قطر سطح پیستون

حجم محفظه کار پمپ هیدرولیک

قطر سیلندر پمپ و اندازه فشار آن

با دانستن ابعاد جک های کتابی و همچنین فشاری که جریان سیال بر پیستون آنها وارد می کند ، می توان نیروی ایجاد شده روی میله را محاسبه کرد. برای تعیین نیروی ایجاد شده توسط میله ، کافی است مقدار فشار سیال در حال کار و مساحت پیستونی را که در آن عمل می کند را در هم ضرب کنید. هنگام انجام چنین محاسباتی ، مهم است که اصطکاک را در نظر بگیرید.

 

برای تعیین پارامترهای هندسی دستگاه انتخاب شده ، لازم نیست نقشه های سیلندر را مطالعه کنید ، برای این کافی است که به مارک دستگاه نگاهی بیاندازید. مارک جک کتابی آلومینیومی، در راهنمای خود دارای اطلاعات مربوط به پارامترهای هندسی زیر است:

قطر سطح کار پیستون

قطر پمپ و ضربه

پمپ دستگاه

نوع دستگاه (یک یا دو طرفه)

همچنین با توجه بر مشخصات جک کتابی آلومینیومی ، می توانید تعیین کنید که هر مدل برای چه شرایط آب و هوایی و چه منظوری در نظر گرفته شده است.

محور صنعت با تکیه بر تیم قدرتمند و متخصص توانسته با ارائه بهترین کیفیت در ابزارآلات، همواره پیشرو در ارائه خدمات و ابزارآلات صنعتی باشد؛ ابزارآلات باکیفیت و ارزان همیشه سرلوحه کار این مجموعه بوده و تا به امروز با بیشترین رضایت و کیفیت در کنار شما عزیزان بوده است.

جهت خرید آنلاین کتابی آلومینیومی میتوانید به فروشگاه محور صنعت مراجعه نمایید.

‫0/5 (0 امتیاز )
0