نکات طلایی درباره نگه داری و استفاده از پولی کش سه شاخ

در
دسته بندی ها: ابزارهای دستی, ابزارهای هیدرولیک

خارج کردن پولی، بلبرینگ یا قطعه ای روی شفت به وسیله ابزاری به نام پولی کش انجام می شود. در این عملیات ، بخشی که می خواهیم آن را خارج کنیم مانند پولی ، قرقره یا بلبرینگ باید از بیرون گرفته شود و با بستن میله ، قطعه ای که باید خارج شود از شافت آزاد می شود.هنگام استفاده از دستگاه پولی کش به عنوان یک دستگاه خارج کننده داخلی ، باید در نظر گرفته شود که همیشه وجود یک نقطه ثابت در مرکزی که میله فشار روی آن قرار خواهد گرفت ، ضروری است. پولی کش سه شاخ یکی از انواع پولی کش است که در این مقاله با موارد استفاده از آن و همچنین انواع آن آشنا خواهیم شد.

محور صنعت با تکیه بر تیم قدرتمند و متخصص توانسته با ارائه بهترین کیفیت در ابزارآلات، همواره پیشرو در ارائه خدمات و ابزارآلات صنعتی باشد؛ ابزارآلات باکیفیت و ارزان همیشه سرلوحه کار این مجموعه بوده و تا به امروز با بیشترین رضایت و کیفیت در کنار شما عزیزان بوده است.

 

انواع پولی کش ها

دو نوع پولی کش در بازار موجود است:

  • پولی کش مکانیکی: در دو دسته ی پولی کش دو شاخ و پولی کش سه شاخ وجود دارد.

سایز بازوها بسته به سایز پولی مورد نظر تغییر می کند.

  • پولی کش هیدرولیکی: امکان کار کنترل شده و ایمن از 7 تا 20 تن را فراهم می کند. پولی کش هیدرولیکی از نظر نوع عملکرد تفاوتی با نمونه های مکانی ندارد و تفاوت آنها در اعمال نیروی هیدرولیک می باشد. این پولی کش ها معمولا برای سایز های بزرگ استفاده می شود.

 

لوازم جانبی هنگام کار با پولی کش

گیره

استخراج خارجی با استفاده از گیره مکمل. این ابزار جانبی بازو های پولی کش را بر روی بخشی که می خواهیم آن را خارج کنیم ، محکم می کند و به عنوان یک وسیله ی پشتیبانی از ثبات در طی فرآیند استخراج عمل می کند.

میله هیدرولیک

همانطور که گفته شد، میله هیدرولیک امکان کار کنترل شده و ایمن از 7 تا 20 تن را فراهم می کند. میله ی هیدرولیک از ظرفیت عملکرد کامل دستگاه استخراج یعنی فراتر از به کار بردن یک میله مکانیکی، استفاده می کند. جایگزین کردن میله مکانیکی با میله هیدرولیک، نیروی محرکه مورد نیاز را به طور قابل توجهی کاهش می دهد.

برای استخراج های مکانیکی با استفاده از پولی کش سه شاخ، پرس های هیدرولیک روانکاری شده به افزایش قابل توجه فشار، جهت استخراج قطعات محکم شده کمک می کنند. پرس های هیدرولیکی به راحتی بین میله و شفت با میله مکانیکی بسته می شوند. برای استفاده از میله های هیدرولیکی، هیچ گونه سازگاری قبلی با ابزار پولی کش ضروری نیست!

 

موارد استفاده از پولی کش های سه شاخ

برای بیرون آوردن قطعه مورد نظر فضای کافی وجود دارد ، توصیه می شود برای توزیع بهینه بار از یک پولی کش سه شاخ استفاده کنید.

استخراج کننده در وسط  شفت مرکزی قرار می گیرد. اگر شفت در مرکز نباشد ، می توان آن را به صورت نامتقارن با پولی کش های دو بازو موازی استخراج کرد. قطعات کشویی بازو ها باید همیشه محکم و کاملاً در جای خود قرار گیرند.

اگر قرار است چندین قطعه بیرون آورده شود، هرگز  کار روی چند قطعه را به طور همزمان با استفاده از یک دستگاه پولی کش شروع نکنید به این معنی که همیشه این عملیات را برای هر قطعه به نوبت و تا انتها ادامه دهید.

 

نکاتی درباره نگه داری و استفاده از پولی کش سه شاخ

برای جلوگیری از آسیب رسیدن به پولی کش که از آن می کنید ، اطمینان حاصل کنید که نخ های دارای پوشش ضخیم باشند.

یک پولی کش سه شاخ در برای استفاده با ضربه در نظر گرفته نشده است. در صورت استفاده از ضربه، از مواجه شدن با شکستن بازو های دستگاه و یا کشیده شدن نخ ها تعجب نکنید.

برای استفاده بهینه از این دستگاه است پولی کش با اندازه مناسب را انتخاب کنید. در صورت امکان دستگاه را کمی بزرگتر از حداکثر اندازه نیاز خود تهیه کنید.

سپس می توانید پولی کش را روی قطعه ی مورد نظر قرار داده و به آرامی لقی را آن را بگیرید تا نیمه سفت شود. هنگامی که پولی کش نیمه سفت است ، پاها و نحوه ی ایستادن خود را دوباره تنظیم کنید تا  از تمرکز کافی برای انجام عملیات مطمئن شوید. با استفاده از آچار جغجغه ای، پیچ را به آرامی محکم کنید. اگر احساس می کنید قطعه در حال حرکت است پس تقریبا دیگر کار را تمام کرده اید.

 اگر احساس می کنید بازو های پولی کش شما سفت شده اند ، می توانید روی بازو های آن کمی روغن بپاشید یا کمی آن را حرارت دهید. ایجاد کنید. گاهی اوقات ضربه زدن به پولی کش ممکن است موثر واقع شود. اما در اغلب موارد، ضربه زدن فقط باعث شکسته شدن پولی کش سه شاخ می شود. اکثر پولی کش ها یک نقطه در انتها دارند تا به آنچه را که می کشند، نیرو وارد کند. اگر که نمی خواهید روی قطعه ای را که می خواهید آن را بیرون بیاورید، علامت گذاری شود ، دو واشر را در زیر نقطه  انتهایی پولی کش قرار بدهید. این کار از سطحی که پیچ به اجبار به آن نیرو وارد می کند، محافظت می کند.

 

انواع پولی کش های سه شاخ

پولی کش سه شاخ ارزان قیمت

قیمت پایین تر این ابزار بر روی کیفیت آن نیز تاثیر مستقیم می گذارد اما با این حال در بعضی موارد کارساز خواهد بود. هنگام استفاده از یک پولی کش ارزان قیمت، نکات ایمنی مانند استفاده از عینک ایمنی را رعایت کنید. توجه داشته باشید این پولی کش فقط در پیکربندی 3 شاخی قابل استفاده است.

پولی کش سه شاخ T&E 3

این کشنده دارای نخ های ریز است ، قابل تنظیم برای قابلیت های فکی 3 و 2 ، سوراخ های دوم برای کوتاه شدن و طولانی شدن رسیدن کشنده. این یک کشنده کاملاً مناسب است.

پولی کش سه شاخ OTC 3

این دستگاه نیز از قدرتکشش فوق العاده ای برخوردار است .اما در تولید های اخیر پولی کش سه شاخ OTC، مجموعه دوم سوراخ ها از بازو های پولی کش حذف شده اند. این موضوع، مصرف کنندگان را به ترجیح دادن پولی کش های T&E به OTC تشویق می کند.

کشنده پرس هیدرولیک داخلی

این پولی کش پولی کش ها  از فشار هیدرولیک داخلی استفاده می کنند. برای استفاده فقط کشنده را به پایین ثابت کرده و میله t کوچک را محکم کنید. این پولی کش سه شاخ چندین تن قدرت کشش از رم هیدرولیک داخلی ایجاد می کند. این ابزار برای استفاده های خانگی بیش از اندازه و گران است.

پولی کش سه شاخ با قفل Posi

این قفل باعث می شود بازو ها شل نشوند و پولی کش را روی قسمت مورد نظر محکم نگه می دارد و آن را قفل می کند. این نوع پولی کش های سه شاخ بسیار قدرتمند و بسیار گران هستند. اگر تمام وقت از پولی کش سه شاخ در تجهیزات ساخت و ساز یا کشاورزی استفاده می کنید ، این کشنده برای شماست.

 

نکات پایانی

لطفا از وسایل خود مراقبت کنید. نگه داری نادرست باعث زنگ زدگی و یا خوردگی پولی کش شما می شود که ممکن است در حین کار شما را مشکلاتی مانند شکسته شدن و یا به خطر افتادن ایمنی، رو به رو کند. استفاده و نگه داری صحیح از ابزار های مکانیکی بسیار حائز اهمیت بوده و هزینه های شما را در تعویض و یا تعمیرهایی که باید انجام دهید، کاهش می دهد.

لطفا به طور جدی مراقب همه استفاده از پولی کش ها باشید همه شوخی به کنار ، نیروهای وارده بر روی بازو ها و بخشی که کشیده می شود بسیار زیاد است. همیشه به یاد داشته باشید: اول ایمنی بعد کار!

فروشگاه اینترنتی ابزارآلات محور صنعت با سالها تجربه در ارائه بهترین اجناس موجود در بازار، به یکی از مورد اعتماد ترین فروشگاه های اینترنتی ابزارآلات تبدیل شده که ابزار دقیق بسیاری از قسمت های صنعت کشور را تامین مینماید؛ این تیم قدرتمند در مرحله دوم به تامین ابزارآلات کوچیکتر صنعت پرداخته که در این زمینه نیز با کیفیتی فوق العاده توانسته کارنامه ای درخشان را برای خود رقم بزند و بهترین کیفیت را به شما ارائه نماید.

برای خرید آنلاین پولی کش دستی با بهترین برند میتوانید به این صفحه مراجعه نمایید.

برای خرید آنلاین پولی کش هیدرولیکی با بهترین برند میتوانید به این صفحه مراجعه نمایید.

‫5/5 (1 امتیاز )
0