شناخت قسمت های اصلی دستگاه بورینگ ماشین تسمه ای

در
دسته بندی ها: جوش و برش

دستگاه بورینگ ماشین تسمه ای ، دستگاهی برای تولید سوراخ های صاف و دقیق در قطعه کار یا بزرگ کردن سوراخ های موجود در آن است. این دستگاه که ممکن است دارای یک نوک برش از فولاد ، کاربید سیمان یا الماس یا یک چرخ آسیاب کوچک باشد. ابزارهای تک نقطه ای ، در یک سر دستگاه بورینگ ماشین تسمه ای متصل به یک اسپیندل چرخان ، به صورت دایره ای در مقابل سوراخ های موجود حرکت داده می شوند. قطر سوراخ خارج شده توسط ابزار با تنظیم سر بورینگ کنترل می شود.

برش چرخ دارای حرکت دورانی است ، به سرعت در اطراف محورهای خود می چرخد ​​، که به نوبه خود به آرامی با سر بورینگ در امتداد محور دوک می چرخد. قطر سوراخ با تنظیم فاصله بین محور چرخ و محور دوک کنترل می شود. دوک های دستگاه بورینگ ممکن است در محورهای عمودی یا افقی بچرخند.

دستگاه بورینگ که در فروشگاه های ابزارآلات استفاده می شوند دارای یک اسپیندل عمودی و یک میز نگهدارنده کار هستند که می توانند به صورت افقی در دو جهت عمود بر یکدیگر حرکت داده شوند تا سوراخ ها بتوانند به طور دقیق از هم فاصله داشته باشند. در بعضی از ماشین ها خطای فاصله کمتر از 0.002 درصد است. در کارخانه های تولید انبوه ، دستگاه بورینگ ماشین تسمه ای با چند اسپیندل معمولی هستند.

انواع مختلفی از دستگاه های بورینگ وجود دارد که هدف اصلی آنها ایجاد سوراخ در قطعات کار است. دستگاه بورینگ، مته خاصی است که برای حفاری سوراخهای بزرگ یا تونل در زمین نیز طراحی می شوند. این ماشین ها می توانند هم به صورت افقی و هم به صورت عمودی سوراخ ایجاد کنند. این امر آن ها را به ابزاری مناسب برای تونل زنی در کوه ها یا سایر مواد سخت و سنگی تبدیل می کند.

دستگاه های بورینگ عملیات بورینگ را می تواند به صورت ماشین های تراش ، ماشین های فرز و مراکز ماشین کاری نیز انجام دهد. دستگاه های بورینگ ، مانند اکثر ابزارهای دیگر ، می توانند به صورت افقی یا عمودی طبقه بندی شوند.

 

انواع کاربرد دستگاه بورینگ ماشین تسمه ای

  • برقکاری
  • تراشکاری
  • شیارزنی
  • صیقل کاری
  • دنده تراشی
  • سنگ زنی
  • کف تراشی
  • سیلندر تراشی

پارامتر های دستگاه بورینگ

اندازه گیری: دستگاه بورینگ ماشین تسمه ای عمل سوراخ کردن را به اندازه مناسب به پایان می رساند. مته یا ریمر فقط در صورت استفاده از اندازه استاندارد یا در صورت استفاده از ابزارهای خاص می تواند مورد استفاده قرار گیرد. این ابزار بورینگ می تواند به هر قطری کار کند و با تنظیم زمان ، ارتفاع و شعاع دایره سوراخ مورد نظر را ایجاد کند. سوراخ های دقیق می توانند با استفاده از میله های بورینگ با قابلیت تنظیم مجدد انجام شوند.

صاف بودن: دستگاه بورینگ سوراخ ایجاد شده اصلی را صاف می کند. مته ها ، به ویژه درام های طولانی تر ، ممکن است به دلیل نیروهای خارج از مرکز بر روی مته ، گاه به گاه تراشیدن ناهموار توسط مته ، از مرکز خارج شده و با زاویه کمی سوراخ را ادامه دهد. سوراخ های ایجاد شده در ریخته گری تقریباً هرگز کاملاً مستقیم نیستند. ابزار بورینگ که مستقیماً در امتداد تنظیم شده ای جابجا می شود و این خطاها را اصلاح می کند.

متحدالمرکز: دستگاه بورینگ ماشین تسمه ای ، سوراخ را با قطر مشخص در محدوده مورد نظر ثابت می کند متحدالمرکز می کند. برای دستیابی به بهترین حالت متحدالمرکز ، چرخش قطر خارجی و سوراخ کردن قطر داخلی در یک تنظیم یعنی بدون حرکت کار بین عملیات انجام می شود.

عملیات بورینگ عملیات چرخشی که با چرخش خارجی اتفاق می افتد در دستگاه بورینگ مایشن تسمه ای یافت می شود. با چرخش خارجی ، طول قطعه کار تاثیری بر روی برآمدگی ابزار ندارد و می توان اندازه نگهدارنده ابزار را طوری انتخاب کرد که در مقابل نیروها و تنش هایی که در حین کار ایجاد می شوند مقاومت کند. با این وجود ، با چرخش داخلی یا بورینگ ، انتخاب ابزار با قطر و طول سوراخ قطعه کار بسیار خاص می شود.

یک قانون کلی ، که در مورد همه ماشینکاری ها اعمال می شود ، به حداقل رساندن برآمدگی ابزار برای دستیابی به بهترین ثبات ممکن و در نتیجه دقت است.

 

قسمت های اصلی دستگاه بورینگ ماشین تسمه ای

گیربکس

مهم ترین بخش یک دستگاه بورینگ گیربکس آن است و کل دستگاه بر اساس آن ساخته شده است. گیربکس حرکت پیشروی و ابزار راکنترل می نماید.

 برای عملیات سنگین بورینگ کاری و دریل کاری اسپیندل به آرامی حرکت می کند.

ستون

ستون حرکت بالا و پائین رفتن گیربکس را به شکلی بسیار دقیق فراهم مینماید. این ستون ها در اشکال مختلف طراحی شده اند، برخی به زمین ثابت می شوند و برخی دیگر قابل حرکت اند.

پایه ستون

پایه ، امنیت و استحکام  ستون را تامین می کند که در مدل های مختلف شکل پایه متفاوت می باشد.

ستون حائل

به منظور عملیات بورینگ کاری و استفاده ابزار های سنگین باید از یک ستون حائل استفاده کرد. این ستون شامل بیرینگ هایی که باید به صورت سنکرون با گیربکس حرکت کند ، می باشد.

در نوع بورینگ های floor type  و planer type ستون اصلی ، حائل ، میز و اجزای دیگر همگی بر روی یک ریل حرکت می نماید.

میز و saddle

میز نقش نگهداری قطعه کار را بر عهده دارد. حرکت میز به طور معمول در راستای اسپیندل می باشد مگر اینکه میز توسط saddle حرکت نماید که در آن زمان حرکت میز، عمود بر حرکت قبلی و موازی با اسپیندل انجام خواهد گرفت. این مورد بیشتر در کارهای table type  می باشد.

بستر

بستر یا bed دستگاه میتواند به صورت یک پارچه و یا چند تکه ریخته گری شده باشد و به منظور پشتیبانی از میز، گیربکس، ستون و همچنین مخزن آب صابون می باشد.

 

دستگاه بورینگ عمودی و افقی

دستگاه بورینگ ماشین تسمه ای افقی یا Horizontal Boring Machines (HBM) برای کار با قطعات متوسط ​​تا خیلی بزرگ ساخته شده است ، اما این قطعات معمولاً تا حدودی به شکل مستطیل هستند ، هرچند ممکن است نامتقارن یا نامنظم باشند. ابزارهای برش موجود اندازه برش ، سختی اسپیندل و قدرت اسب بخار موجود را تعیین می کنند.

دستگاه بورینگ افقی از نوع کف (HBM) برای قطعه های کاری مخصوص یا بلند استفاده می شود. سوراخ را می توان تقریباً برای هر طول لازم برای مشاغل خاص ایجاد کرد. امروزه طول های 20 فوتی مورد استفاده قرار می گیرند. ارتفاع ستون را که معمولاً 60 تا 72 اینچ است و در صورت نیاز می توان حتی تا دو برابر این ارتفاع سفارش داد. میز دستگاه بورینگ، میزی جدا از ماشین بورینگ است که ابتدا روی زمین محکم می شود و یا ممکن است به باند پیچ ​​شود. کل ستون و پایه ستون در امتداد راه های ویژه در باند به چپ و راست (محور X ) حرکت می کند. باند باید هنگام نصب ابتدا با دقت تراز شود و سپس با استفاده از دستگاه در فواصل مشخص بررسی شود.

 

دستگاه بورینگ ماشین تسمه ای عمودی یا  Vertical Boring Machines (VBM).  توصیف کلی دستگاه بورینگ عمودی این است که ماشین تراش خاموش است و سر آن روی زمین قرار گرفته است. از آنجایی که بزرگترین تراش موتور نیز نمی تواند قطر بیش از 24 اینچ را تحمل کند، پای این دستگاه و کارایی های به میان می آید. VBM های امروزی اغلب به عنوان ماشین های چرخان یاد می شوند. اگر کلمه ی چرخان روبرو نام این نوع ماشین بورینگ اضافه شود ، کاملاً کاربردهای اصلی این دستگاه را توصیف می کند. درست مثل هر ماشین تراش ، این ماشین ها فقط می توانند برش های گرد به همراه برش های کانتورینگ را ایجاد کنند.

فروشگاه اینترنتی ابزارآلات محور صنعت با سالها تجربه در ارائه بهترین اجناس موجود در بازار، به یکی از مورد اعتماد ترین فروشگاه های اینترنتی ابزارآلات تبدیل شده که ابزار دقیق بسیاری از قسمت های صنعت کشور را تامین مینماید؛ این تیم قدرتمند در مرحله دوم به تامین ابزارآلات کوچیکتر صنعت پرداخته که در این زمینه نیز با کیفیتی فوق العاده توانسته کارنامه ای درخشان را برای خود رقم بزند و بهترین کیفیت را به شما ارائه نماید.

جهت خرید دستگاه بورینگ ماشین تسمه ای میتوانید به این صفحه مراجعه نمایید.

‫5/5 (1 امتیاز )
0