هزینه استفاده و راه اندازی برش سری هوا  چقدر است؟

در
دسته بندی ها: جوش و برش

هوا برش یا برش هوا گاز یکی از روش های مرسوم و با قیمت به صرفه است که در آن برای عملیات جوش کاری به عنوان سوخت از گاز اکسیژن استفاده می شود. از این روش برای جوش کاری و برش دادن فلزات استفاده می شود. برای انجام برش  به یک نوع سری موسوم به سری برش هوا گاز نیاز است که در این مقاله درمورد آن صحبت می کنیم اما قبل از بد نیست که درمورد تاریخچه ی این روش یکسری اطلاعات به دست آوریم.

فروشگاه اینترنتی ابزارآلات محور صنعت با سالها تجربه در ارائه بهترین اجناس موجود در بازار، به یکی از مورد اعتماد ترین فروشگاه های اینترنتی ابزارآلات تبدیل شده که ابزار دقیق بسیاری از قسمت های صنعت کشور را تامین مینماید؛ این تیم قدرتمند در مرحله دوم به تامین ابزارآلات کوچیکتر صنعت پرداخته که در این زمینه نیز با کیفیتی فوق العاده توانسته کارنامه ای درخشان را برای خود رقم بزند و بهترین کیفیت را به شما ارائه نماید.

 

تاریخچه ی برش هوا گاز:

در سال 1903 میلادی ادموند فوک و چارلز پیکارد دو مهندس فرانسوی بودند که برای اولین بار از سری برش هوا گاز برای انجام یک عملیات جوش کاری استفاده کردند و منجر به اختراع این روش شدند. آن ها به جای هوا از اکسیژن خالص برای جوش کاری استفاده نمودند. شعله ی حاصل از این فرایند در حدود 2000 تا 4000 درجه سانتی گراد بود.

 

چگونگی انجام هوا گاز:

برای انجام عملیات برش هوا گاز از یک مشعل برش جهت پاشیدن گاز استیلن به محل مورد نظر استفاده می شود که منجر به ایجاد حرارت در فلز و در نهایت برافروختگی آن می شود. سپس یک جریان از اکسیژن بر روی فلز پاشیده می شود و باعث اکسید شدن آن می شود که باعث داغ شدن و برش آن می شود.

در واقع شعله مشعل فقط آغاز برش به فلز داده می شود تا گرمای لازم را برای ایجاد واکنش تامین کند. لازم به ذکر است که بگوییم نقطه ذوب اکسید آهن تقریبا نصف مقدار نقطه ذوب آهن است. هنگامی که آهن شروع به اشتعال می کند بلافاصله به اکسید آهن مایع تبدیل می شود و به تدریج از ناحیه ی برش جریان پیدا می کند اما مقدار کمی از اکسید آهن روی فلز باقی می ماند که تبدیل به گل خاکستر می شود و می توان آن را با کمی ضربه ی آرام یا با سوهان کاری از فلز جدا کرد.

نه لیزرهای فیبری و نه لیزر 2 CO کاملاً به یک پرتو نور برای برش فلز متکی نیستند. بلکه این فرآیند شامل تزریق گاز کمکی در نازل برای تکمیل فرآیند است. این تلاقی فرآیندی را آغاز می کند که به عنوان واکنش گرمازا شناخته می شود. یعنی یک واکنش شیمیایی که با نور یا گرما انرژی آزاد می کند. ورود نیتروژن ، اکسیژن یا هوا کمک می کند تا گرما به طور موثرتر از پرتو به تنهایی انتقال یابد.

در ابتدا کار سری برش هوا گاز استفاده از  اکسیژن محبوب ترین گاز برای فرایند برش لیزر بود. بعداً مشخص شد که نیتروژن برشی خنک تر تولید می کند و منجر به لبه های تمیزتر می شود، و مناسب برای صنایعی که زیبایی و کیفیت لبه در آنها بسیار مهم است. در حالی که نیتروژن همچنان به عنوان پرکاربردترین گاز برش لیزر باقی مانده است ، اما امروزه یک گزینه موثر و کم هزینه تر برای ایجاد برش است و توسط سازندگان زیادیس مورد استفاده قرار می گیرد.

در واقع این بدان معنا نیست که برش هوا سبب تغییر استفاده از نیتروژن یا اکسیژن است. به هر حال هوا تقریباً 80٪ ازت است و اجزای باقیمانده آن عمدتاً از اکسیژن تشکیل شده است. هدف از استفاده و خرید سری برش هوا گاز استفاده از غلظت بالای نیتروژن و در عین حال استفاده از مزایای اضافی جایگزینی گازهای دیگر است. این تغییرات بی شک سبب افزایش کیفیت برش و کاهش هزینه می شود.

 

مزایای خرید سری برش هوا گاز

گرچه استفاده و خرید سری برش هوا گاز برای بعضی ها نسبتاً جدید است ، اما این روش تقریباً بیست سال است که وجود دارد. پیشگام اولیه سازنده ابزار ماشین (CI)  CINCINNATI Incorporatedاست که تحقیق و توسعه این فرآیند را از اوایل سال 1998 آغاز کرد. از آن زمان استفاده از هوا به عنوان گاز کمکی به رشد مداوم محبوبیت خود در بین کاربران برش 2CO ادامه می دهد.  هوا برای افرادی که از برشهای فولاد ضد زنگ استفاده می کنند ، بازگشت قابل توجهی از سرمایه را به همراه دارد. هوا بطور قابل توجهی ارزانتر از نیتروژن و اکسیژن است. مزیت دیگر هوا برش سریعتر و افزایش توان تولیدی آن است.

CI و برخی از مشتریان آن آزمایشات برش را روی طیف گسترده ای از مواد و ضخامت انجام داده اند. مدیر این تحقیقات اظهار داشت: برای مواد بالاتر از 10 گیج متوجه شدیم كه نیتروژن برشهای سریع تری تولید می كند. با این حال ، در محدوده فولاد خفیف 10 گیج (135.) و هوای نازک تر تقریباً 3٪ سریعتر از نیتروژن است. در محدوده فولاد ضد زنگ از 3/4 (750.) تا 20 گیگ (0.36) هوا حدود 22٪ سریعتر است ؛ و در محدوده آلومینیوم از 190. تا 0.32 “هوا حدودا 14٪ سریع تر صورت می گیرد.

 

تجهیزات کلی روش هوا گاز:

این روش به ابزارهای مختلفی نیاز دارد ولی به طور کلی تجهیزات روش هوا گاز به صورت زیر می باشد:

  • کپسول های گاز مربوط به این روش
  • رگولاتور
  • شیلنگ های گاز
  • شیر یک طرفه
  • مشعل
  • نازل
  • سری برش هوا گاز

 

هزینه استفاده و راه اندازی برش سری هوا  چقدر است؟

تغییر عمل برش به سری برش گاز هوا نسبتاً آسان و مقرون به صرفه است. حتی بیشتر برش های مدل قدیمی موجود را می توان برای برش با هوا سازگار کرد. اگرچه سرمایه گذاری اولیه برای تجهیزات مناسب انجام شده است ، اما بهره گیری از هوا به عنوان گاز کمکی موجب افزایش هزینه و هزینه پایدار در عین افزایش بهره وری می شود.

در حالی که هوا مطمئناً در همه موارد گاز کمکی مطلوبی نیست ، اما برای بسیاری از برش ها هوا یک گزینه کارآمد و مقرون به صرفه است. ولی در کل برش های که با هوا انجام می شود بسیار با کیفیت تر هستند برای این کار می توانید برش های که با هوا انجام گرفته است را در کنار سایر برش ها قرار دهید و به قطعاتی که بریده اید نگاهی بیندازید و میزان هزینه خود را برای تهیه گاز کمکی نیز بررسی کنید. چند تست را انجام دهید و خودتان تعیین کنید که آیا افزایش بهره وری و سودآوری به معنای واقعی کلمه را در خود نمی بینید؟

محور صنعت با تکیه بر تیم قدرتمند و متخصص توانسته با ارائه بهترین کیفیت در ابزارآلات، همواره پیشرو در ارائه خدمات و ابزارآلات صنعتی باشد؛ ابزارآلات باکیفیت و ارزان همیشه سرلوحه کار این مجموعه بوده و تا به امروز با بیشترین رضایت و کیفیت در کنار شما عزیزان بوده است.

‫5/5 (1 امتیاز )
0